loading...
دنیای مطلب
فرحان شهمیری بازدید : 35 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)

 

ايسوس مموپد اچ‌دي 7 تبلتي در همين رده و البته از برندي معتبر و با مشخصاتي خوب است. صفحه نمايش اچ‌دي، دوربين با کيفيت خوب در پشت، امکان استفاده از مموري کارت در کنار باتري خوب و کارايي عالي و مشخصه‌هاي نرم‌افزاري ايده‌آل، يکي از بهترين گزينه‌هاي خريد در اين بخش از بازار دستگاه‌هاي اندرويدي ارزان‌قيمت به شمار مي‌آيد.

طراحي

مموپد اچ دي 7، از شاسي آلومينيومي و البته پوششي از پلاستيک بر روي آن تشکيل شده است. اثر انگشت به راحتي بر روي بدنه گوشي برجا مي‌ماند اما ظاهر زيبا و تنوع رنگ موجود به همراه قاب پشتي جالب، باعث شده اين تبلت از طراحي به‌روزي برخوردار شود.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-02

رنگ‌هاي سفيد، آبي، صورتي، سبز و خاکستري از اين تبلت در بازار موجودند. حاشيه‌هاي صفحه نمايش نسبتا زياد و وزن کم دستگاه نيز در مقايسه با نکسوس 7 و يا گلکسي نوت 8 اينچ، باعث مي‌شود سبکي آن به خوبي در دستان شما خودنمايي کند.

صفحه نمايش

صفحه نمايش ايسوس مموپد اچ دي 7 با رزولوشن 1280 در 800 پيکسل و از نوع IPS، يکي از شفاف‌ترين صفحات نمايش در تبلت‌هاي موجود در اين سايز را دارد. زاويه ديد خوب و رنگ‌هاي صحيح  از مشخصه‌هاي اين صفحه نمايش هستند.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-12

اين تبلت از يک نرم‌افزار جانبي به نام ASUS Splendid بهره مي‌برد که به شما اين امکان را مي‌دهد تا به راحتي به تغيير گرماي رنگ و ميزان اشباع آن بپردازيد. فعال کردن حالت Vibrant نيز باعث مي‌شود وضوح رنگ‌ها به نحو چشمگيري افزايش يابد.

صدا

اسپيکرهاي موجود در پشت دستگاه از تکنولوژي SonicMaster بهره مي‌برند و اين بدان معناست که صداي توليد علاوه بر کيفيت، بلندي کافي جهت پوشش کامل اتاق شما را دارد.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-05

نرم افزار ASUS Audio Wizard نيز اين امکان را به کاربر مي‌دهد تا به راحتي بين پروفايل‌هاي صوتي موجود تغيير حالت دهد.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-09

اين پروفايل‌ها براي بازي، فيلم، موسيقي و… قابل تفکيک هستند. آهنگ‌هاي پخش شده نيز در حالت Music Mode، با کيفيت بالايي قابل شنيدن هستند.

رابط کاربري اندرويد

ايسوس مموپد اچ دي 7 از نسخه‌اي بهينه شده از اندرويد 4?2?1 بهره مي‌برد. اگرچه ايسوس مانند سامسونگ يا اچ تي سي، نامي براي رابط کاربري خود مشخص نکرده اما تغييرات زيادي بر روي رابط کاربري جلي‌بين ايجاد کرده است. يکي از اساسي‌ترين تغييرات، تغيير در ظاهر رابط کاربري و همچنين کليدهاي پيمايشي است.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-06

علاوه بر تغيير ظاهري کليدهاي يادشده، فشردن طولاني مدت کليد هوم، منويي از ميانبرها را به شما نمايش خواهد داد. آيکوني به عنوان يک قفل نيز براي غيرفعال کردن همه دکمه‌ها براي اجتناب از برخورد دست شما در مواقعي مانند اجراي بازي‌هاي اندرويدي در نظر گرفته شده است.

ايسوس کليد چهارمي را نيز در قسمت سمت چپ نوار سيستمي اضافه کرده که منويي از ميانبر‌ها را به صورت افقي در معرض ديد شما قرار مي‌دهد. اين ميانبرها شامل مرورگر، ايميل، تقويم، ماشين حساب، پخش کننده ويدئو و مبدل انواع واحدهاست.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-10

اگرچه دستگاه‌هاي اندرويدي به دسکتاپ‌هاي مختلفي مجهز شده‌اند و اين امکان را به کاربر مي‌دهند تا اين صفحات را کم يا زياد کنند ولي مموپد اچ دي 7 شخصي‌سازي دسکتاپ را به مرحله‌اي جديد وارد کرده است. اگر شما بر روي صفحه جاري زوم کنيد، نه تنها مي‌توانيد نمايه‌هايي از صفحات ديگر را ببينيد بلکه مي‌توانيد حالت‌هاي ديگر را که شامل هر صفحه به همراه ميانبر‌ها و ويجت‌هاي آن است را نيز مشاهده کنيد.

به طور پيش‌فرض تبلت داراي حالت‌هايي به نام ASUS ( حالت پيش فرض شامل پنج دسکتاپ)، Work (شامل ليست‌هاي درنظر گرفته شده و زمان‌بندي شده، و تقويم به همراه زمان‌هاي مشخص شده)، Entertainment ( ويجت يوتيوب) و گزينه‌اي براي اضافه کردن حالت هاي ديگر است.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-11

در قسمت اعلانات نيز دسترسي سريع به تنظيماتي مانند واي‌فاي، بلوتوث و … فراهم شده است. همانند پوسته‌هاي ديگر استفاده شده بر روي اندرويد خالص، رابط کاربري ايسوس نيز کمي کند است. وقفه‌هايي کوتاه مدت، به ويژه در هنگام جابجايي بين برنامه‌ها و يا بازگشت به صفحه اصلي، گهگاه مشاهده مي‌شود.

سخت‌افزار و کارآيي

اين تبلت هوشمند از درگاه ميکرو يواس‌بي بهره مي‌برد و اين بدان معناست که مي‌توانيد از اکثر کابل‌هاي استاندارد موجود در بازار براي شارژ کردن آن بهره ببريد. امکان استفاده از مموري کارت نيز به عنوان يک برتري در مقايسه اين تبلت با دستگاه‌هايي مانند نکسوس 7 به شمار مي‌رود.

از سوي ديگر 16 گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي داخلي براي کاربران مهيا شده است. اگرچه مموپد اچ دي 7 توانايي استفاده از کابل براي برقراري ارتباط با تلويزيون شما را ندارد اما در عوض از استاندارد Miracast Wireless Display پشتيباني مي‌کند.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-13

 در عوض استفاده از پردازنده شرکت‌هاي معروفي همچون انويديا، کوآلکام و يا سامسونگ، ايسوس مموپد اچ دي 7 از پردازنده چهار هسته‌اي با فرکانس کاري 1?2 گيگاهرتز ساخت مدياتک، يعني مدل MT8125 بهره مي‌برد. اين مدل ناآشنا، در عمل کارايي خوبي دارد. مشاهده ويدئوهاي تمام اچ دي، ايجاد تصاوير پانوراميک و يا اجراي بازي‌هاي سنگين، در عمل نشان داد MT8125 قابليت‌هايي بيش از نياز کاربران دارد.

بازي‌هاي سنگين با جزئيات کامل و به خوبي و روان بر روي اين تبلت اجرا شدند. در نرم افزار بنچمارک Antutu مموپد اچ دي 7 ايسوس توانست رقم 13078 را بدست آورد که رقمي بالاتر از نکسوس 7 گوگل به حساب مي‌آيد.

دوربين

 مموپد اچ دي 7 ايسوس از دوربين 5 مگاپيکسلي در پشت و دوربين 1?2 مگاپيکسلي در جلو بهره مي‌برد. در آزمايشات ما، دوربين پشتي، عکس‌هايي شارپ، با دقت رنگ بالا و البته در نور کافي توليد کرد اما در نور کم نويز به وضوح در عکس‌ها مشاهده مي‌شود.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-07

نرم افزار دوربين ايسوس به قابليت‌هايي با کارايي بالا، نظير HDR، Panorama Mode وBurst Mode مجهز شده است. Burst Mode در عمل کارايي بالايي دارد و از سويي به کاربر امکان گرفتن تعداد عکس‌هاي زياد را در فاصله زماني کم مي‌دهد و از سويي ديگر به وي اين امکان را مي‌دهد که از بين اين عکس‌ها، به راحتي و با سرعت بالا، عکس‌هاي مورد نياز را انتخاب و مابقي را حذف کند.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-08

براي ايجاد تصاوير پانوراما بايد تبلت را خيلي آهسته بچرخانيد. با استفاده از دوربين پشتي، مي‌توانيد ويدئوهاي تمام اچ دي با کيفيت بالا بيافرينيد. وقتي تبلت را در حالت افقي در دست مي‌گيريد بايد مراقب باشيد تا انگشتان شما جلوي لنز دوربين را نگيرد. دوربين جلويي نيز عکس‌هايي با جزئيات بالا ايجاد مي‌کند. در ادامه مي‌توانيد چند عکس با اندازه واقعي که يا مموپد اچ دي 7 ايسوس گرفته‌ايم را تماشا کنيد.

باتري

اگر مموپد اچ دي 7 ايسوس را با خود به سرکار يا بيرون از خانه مي‌بريد، مي‌توانيد با خيال راحت، شارژر را در خانه بگذاريد. در آزمايش انجام شده، اين تبلت توانست به خوبي به مدت تقريبا کمي کمتر از 10 ساعت روشن باشد.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-04

اين تست شامل استفاده با واي‌فاي روشن و وب‌گردي بود. مقدار متوسط عمر شارژ باطري در دستگاه‌هايي با اين اندازه صفحه نمايش تقريبا 7 ساعت است که از اين نظر ممو پد اچ دي 7 ايسوس سربلند بيرون مي‌آيد.

نتيجه گيري:

اگر به دنبال خريد تبلتي با صفحه نمايش عالي و باتري با مدت زمان استفاده بالا هستيد و از سويي ديگر قابليت‌هاي سخت افزاري و نرم افزاري براي شما مهم است به واقع ايسوس مموپد اچ دي 7 چيزي بالاتر از هزينه پرداختي، به شما ارائه خواهد کرد. اگر به دنبال تبلتي با قابليت‌هايي بيشتر هستيد، مي‌توانيد نيم نگاهي هم به گلکسي نوت 8 با قيمتي بالاتر داشته باشيد. در قسمت دوربين و طراحي به نظر مي‌رسد مسئله کاهش هزينه تمام شده مدنظر قرار گرفته است.

Asus-MemoPadHD7-Review-in-Farnet-14

به هر حال ممو پد اچ دي 7 ايسوس به خوبي توانسته از نظر قيمت با تبلت‌هاي چيني بازار که پيش از اين دلائل نخريدن آنها را برايتان ذکر کرده‌ايم رقابت کند. اگر قصد خريد يک تبلت ارزان قيمت اما با کيفيت خوب هستيد اين تبلت واقعا انتخاب خوبي است.

 

 

برچسب ها شهمیری ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 275
  • بازدید کلی : 4,377